Το conversion rate (CR), είναι αυτό που θα σας δείξει αν έχετε κάνει καλή δουλειά σαν affiliate marketer. Ας θυμηθούμε τι είναι το ποσοστό μετατροπής.

Ποσοστό μετατροπής, είναι ο λόγος μεταξύ του αριθμού των συνολικών επισκεπτών στην ιστοσελίδα σας και του αριθμού των επισκεπτών από τους οποίους κερδίσατε προμήθεια. Δηλαδή αν σε μία μέρα έχετε 200 επισκέψεις στο site και κερδίσατε προμήθεια από τους 2, τότε το conversion rate σας είναι 1%. Με λίγα λόγια είναι το ποσοστό που δείχνει πόσοι από τους επισκέπτες, μετατράπηκαν σε πελάτες.

Στόχος σας είναι το 5%.

Είναι εφικτό; Απολύτως!

Μπορεί να κερδίζετε 30 με 100 ευρώ την ημέρα, με conversion rate 1% και να νομίζετε ότι έχετε κάνει καταπληκτική δουλειά. Αν είχατε κάνει καταπληκτική δουλειά, θα κερδίζατε τα πενταπλάσια και θα είχατε conversion rate 5%.

Φαντάζομαι ότι αυτή τη στιγμή σκέπτεστε: «Ας κερδίζω 30 με 100 ευρώ την ημέρα και ποιος νοιάζεται για το CR». Δεν είναι όμως έτσι. Εγώ στις δουλειές που κάνω, δεν συμβιβάζομαι με τίποτα λιγότερο από conversion rate 5%.

Το πετυχαίνω αμέσως;

Όχι, αλλά συνεχώς βελτιώνω την ιστοσελίδα μέχρι να πετύχω το 5%. Ο περισσότερος κόσμος και αυτό δεν ισχύει μόνο στο affiliate marketing αλλά γενικά στο επιχειρηματικό περιβάλλον, αφού μάθουν να κάνουν μια δουλειά συνεχίζουν να την κάνουν στο ίδιο επίπεδο.

Αυτό δεν συμβαίνει επειδή δεν ξέρουν πώς να ανέβουν επίπεδο. Ούτε εγώ γνωρίζω ακριβώς πως θα έρθει το 5%, αυτό όμως που γνωρίζω είναι ότι μπορώ να το κάνω. Είναι καθαρά θέμα απόφασης. Αποφασίστε ότι ο στόχος θα είναι CR 5% και στρέψτε όλη την προσοχή σας στο στόχο. Αυτό που χρειάζεστε είναι μια εμπνευσμένη ιδέα, η οποία ποτέ δεν θα έρθει αν δεν προσπαθείτε να φτάσετε το 5%.

Εφαρμόστε τις ιδέες σας και δείτε τι δουλεύει και τι όχι. Επικεντρωθείτε σε αυτό που δουλεύει και σταματήστε ότι δεν δουλεύει. Το 1% θα γίνει 2% και το 2% θα γίνει 5%.  Όσο περνάει ο καιρός, θα δείτε τον αριθμό των επισκεπτών στην ιστοσελίδα σας να μεγαλώνει και μαζί με αυτόν θα δείτε να μεγαλώνει και το εισόδημά σας.

Αν μαζί με τον αριθμό των επισκεπτών αυξηθεί και το conversion rate, το εισόδημά σας θα εκτοξευτεί.

Το ποσοστό μετατροπής, είναι σε απόλυτη συνάρτηση με: α) το κείμενο της ιστοσελίδας σας, β) τα προϊόντα που προωθείτε, γ) τον τρόπο που σας βρίσκει ο επισκέπτης και δ) με τον τρόπο που «στέλνετε» τον επισκέπτη στον έμπορο.

Α) Το κείμενο της ιστοσελίδας σας

Στο affiliate marketing τα γραφικά του site σας δεν παίζουν μεγάλο ρόλο. Το κείμενο είναι όλα τα λεφτά. Συγκεντρωθείτε στο κείμενο και το 5% θα έρθει από μόνο του. Μην ξεχνάτε ότι οι επισκέψεις στο site σας, θα είναι κατευθυνόμενες.

Δεν θα βρείτε ένα site που πουλάει καρέκλες χωρίς να ψάξετε να το βρείτε. Αυτός που ψάχνει για καρέκλες, θα πάει σε μια μηχανή αναζήτησης και θα γράψει τη λέξη-κλειδί «καρέκλες» ή κάτι σχετικό. Δεν θα το βρει κατά λάθος.

Αυτός είναι και ο λόγος που το μια επιχείρηση στο internet, διαφέρει από την κανονική. Δεν χρειάζεται να φτιάξετε ούτε βιτρίνα, ούτε να αγοράσετε απόθεμα. Είστε απλά ένας τροχονόμος. Στέλνετε τους πελάτες στα «μαγαζιά» και κερδίζετε την προμήθεια.

Επικεντρωθείτε στο κείμενο. Οι μεγαλύτεροι internet marketers, πλουτίζουν με ένα λευκό φόντο και κείμενο. Ούτε γραφικά, ούτε φωτογραφίες, ούτε flash, ούτε javascript, ΜΟΝΟ κείμενο.

Β) Τα προϊόντα που προωθείτε

Ποτέ μην προωθείτε τα προϊόντα μόνο μίας εταιρίας. Όσο ποιοτικά προϊόντα και να είναι αυτά, όσο πάθος και αγάπη να έχετε για τα προϊόντα αυτά, με όση ειλικρίνεια και αν τα προωθήσετε, η εργασία και το κείμενό σας, θα έχει κάτι, στα μάτια του επισκέπτη, από προσπάθεια πώλησης.

Και όπως είπαμε: Σελίδα Πώλησης + Σελίδα Πώλησης = χαμηλό conversion rate

Γ) Τον τρόπο με τον οποίο σας βρίσκει ο επισκέπτης

Μεγάλο αντίκτυπο στο conversion rate, έχει ο τρόπος με τον οποίο σας βρίσκει ο επισκέπτης. Είναι προτιμότερο να βρει το website σας από μία μηχανή αναζήτησης, παρά από μία διαφήμιση.

Είναι καθαρά θέμα ψυχοσύνθεσης του επισκέπτη. Με μία διαφήμιση ο επισκέπτης αισθάνεται ότι τον βρήκατε εσείς, ενώ με τις μηχανές αναζήτησης νιώθει ότι σας ανακάλυψε αυτός, ανάμεσα από εκατομμύρια ιστοσελίδες.

Είναι αποδεδειγμένο πως οι επισκέπτες που προέρχονται από τις μηχανές αναζήτησης βελτιώνουν το conversion rate, ενώ αυτοί που προέρχονται από διαφημίσεις το ελαττώνουν. Στον τομέα «προώθηση ιστοσελίδων» θα δείτε πώς να ρυθμίσετε τις σελίδες σας, ώστε να κατατάσσονται ψηλά από τις μηχανές αναζήτησης.

Δ) Ο τρόπος με τον οποίο μεταφέρετε τον επισκέπτη στον έμπορο.

Αποφύγετε τα banner ads και τις image ads. Γιατί;

Επειδή θυμίζουν διαφημίσεις και η σελίδα σας με αυτές, μοιάζει με σελίδα πώλησης. Το conversion rate επηρεάζεται σημαντικά γιατί:

α) Οι επισκέπτες έχουν αναπτύξει αντιστάσεις στις διαφημίσεις και
β) Όπως έχω αναφέρει ήδη: Σελίδα Πώλησης + Σελίδα Πώλησης = χαμηλό conversion rate

E) Το κύρος σας σαν ιστοσελίδα

Πρόκειται για τον παράγοντα που επηρεάζει το conversion rate περισσότερο από όλους τους υπόλοιπους που έχω αναφέρει. Το μυστικό της επιτυχίας στο διαδίκτυο είναι η φερεγγυότητα και υπάρχει μόνο ένας τρόπος για να την δημιουργήσεις.

Με την προσφορά πολύτιμων υπηρεσιών στους επισκέπτες, είτε προσφέρετε πληροφορίες είτε προϊόντα. Το ξέρω πως το επαναλαμβάνω συνεχώς, όμως στρέψτε την προσοχή σας στο πως θα δώσετε και όχι στο πως θα πάρετε. Είναι ο μόνος τρόπος για να αντέξεις στον χρόνο και φτάσεις σε ύψη που δεν τολμούσες ούτε να ονειρευτείς.

Τα χρήματα που κερδίζουμε είναι η αμοιβή για την υπηρεσία που προσφέρουμε. Όσο μεγαλύτερη είναι η υπηρεσία αυτή, τόσα περισσότερα χρήματα θα κερδίζουμε. Τόσο απλό και όμως τόσο αγνοημένο σκεπτικό, στον βωμό του γρήγορου κέρδους.

Η αξιοπιστία χτίζεται σιγά σιγά, βήμα βήμα. Να είστε αληθινοί και ξεκάθαροι προς τους επισκέπτες σας, αρνηθείτε να προωθήσετε προϊόντα που δεν είναι εξαιρετικά και πριν το καταλάβετε θα έχετε φτάσεις το σημείο που θέλετε. Όταν καθιερωθείτε στον χώρο σαν μία πολύ αξιόπιστη ιστοσελίδα ή blog, το conversion rate σας θα εκτοξευτεί.

Εν κατακλείδι…

Το conversion rate είναι πάρα πολύ σημαντικό. Οι περισσότεροι web publishers αγνοούν το conversion rate και στρέφουν όλη την προσοχή τους στην αύξηση των επισκέψεων της ιστοσελίδας τους.
Αν διπλασιάσετε το conversion rate μίας σελίδας, θα είναι σαν να διπλασιάσατε τις επισκέψεις.