Το search engine marketing αποτελεί μία προσπάθεια προώθησης ιστοσελίδων μέσω των μηχανών αναζήτησης, όπως είναι η Google και η Yahoo. Οι μηχανές αναζήτησης αποτελούν το κύριο μέσο με το οποίο οι χρήστες του internet ψάχνουν για πληροφορίες και websites και μία αποτελεσματική search engine marketing στρατηγική, μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμη για κάθε επιχείρηση.

Το search engine marketing μπορεί να χωριστεί σε 3 πολύ διαφορετικές στρατηγικές. Στο search engine optimization (SEO), στο pay per click advertising (PPC) και στο pay for inclusion (PFI).

Search Engine Optimization (SEO)

Η τεχνική του search engine optimization αφορά την προσπάθεια κατάταξης μιας ιστοσελίδας όσο το δυνατόν υψηλότερα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά.

Τα οφέλη μιας τέτοιας τεχνικής είναι τεράστια, αφού δημιουργεί μία πολύ μεγάλη ροή επισκεπτών προς την ιστοσελίδα. Το αρνητικό είναι ότι είναι αρκετά χρονοβόρα και πολλές φορές μπορεί να περάσουν μήνες μέχρι να δείτε αποτελέσματα από τις search engine optimization τεχνικές που εφαρμόσατε.

Επειδή για να καταλάβετε πως λειτουργεί το search engine optimization, θα πρέπει να γνωρίζετε πως λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης, θα σας παραπέμψω στις σελίδες του www.MakeMoneyOnline.gr, οι οποίες είναι αφιερωμένες στο Search Engine Optimization (SEO).

Pay Per Click advertising (PPC)

Αν κάνετε μία αναζήτηση, για παράδειγμα στην Google, για μία σχετικά δημοφιλή λέξη-κλειδί, στα δεξιά της οθόνης σας θα δείτε συνδέσμους διαφημιζομένων, τα λεγόμενα sponsored results. Οι διαφημιζόμενοι πληρώνουν κάποιο αντίτιμο για να βρίσκονται εκεί. Δεν πληρώνουν για την εμφάνιση αλλά μόνο για το click.

Από εκεί προκύπτει και η ονομασία pay per click (PPC). Επαναλαμβάνω πως ο διαφημιζόμενος πληρώνει κάποιο αντίτιμο στην Google, μόνο όταν κάποιος κάνει click στην διαφήμισή τους.

Το αντίτιμο αυτό ορίζεται με την μορφή της δημοπρασίας. Δηλώνετε στην Google το ποσό το οποίο είστε διατεθειμένοι να πληρώνετε, για να βρίσκεστε στην πρώτη θέση της κατάταξης και η Google σας κατατάσσει σύμφωνα με τις προσφορές των υπόλοιπων διαφημιζόμενων.

Σε όλες τις μηχανές αναζήτησης πλην της Google, αυτός που πληρώνει τα περισσότερα, θα βρίσκεται και υψηλότερα. Η Google ανταμείβει τις διαφημίσεις που αποδίδουν καλά, με μία υψηλότερη θέση στην κατάταξη.

Υπάρχει περίπτωση για παράδειγμα εγώ να πληρώνω 0,50 ευρώ το click και να βρίσκομαι στην τρίτη θέση της κατάταξης και ο τέταρτος να πληρώνει 0,70. Αυτό συμβαίνει επειδή έχω αρκετά μεγαλύτερο click through ratio(CTR) από τον τέταρτο, κάτι για το οποίο η Google με ανταμείβει.

Μπορείτε μάθετε περισσότερα στην σελίδα Pay Per Click advertising (PPC)

Pay For Inclusion (PFI)

Πρόκειται για την καταχώρηση ενός website σε online καταλόγους, στα λεγόμενα online directories. Σε κάποια από αυτά η καταχώρηση είναι δωρεάν και σε κάποια απαιτείται αντίτιμο εγγραφής ή συνδρομής.

Η καταχώρηση ενός website σε κάποιο online directory, θα δημιουργήσει μία νέα ροή επισκεπτών και θα ενισχύσει το link building του website, κάτι πολύ σημαντικό για το search engine optimization.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα στην σελίδα online directories.

Η σημασία του Search Engine Marketing

Το search engine marketing αποτελεί ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του internet marketing και την κύρια πηγή επισκεπτών όλων των ιστοσελίδων παγκοσμίως. Αν λειτουργείτε ένα website και δεν γνωρίζετε πώς να το προωθήσετε μέσα από τις μηχανές αναζήτησης, σίγουρα χάνετε ένα πολύ μεγάλο μερίδιο της αγοράς.

Το κύριο πλεονέκτημα του search engine marketing, είναι ότι η εφαρμογή του δεν κοστίζει ιδιαίτερα και μπορεί να έχει εντυπωσιακά αποτελέσματα. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι έχουν δημιουργηθεί εταιρίες που ασχολούνται επαγγελματικά με αυτό και προσφέρουν υπηρεσία, προωθώντας ιστοσελίδες μέσω των μηχανών αναζήτησης.

Μπορείτε να εφαρμόσετε κάποιες search engine optimization τεχνικές μόνοι σας, να βελτιώσετε την θέση σας στις μηχανές αναζήτησης και από την στιγμή που τα οργανικά αποτελέσματα (organic results) προσφέρονται δωρεάν, θα σας κοστίσει μόνο σε χρόνο.

Από την άλλη μεριά, στο pay per click advertising, είναι πολύ εύκολο να ελέγξετε το διαφημιστικό κόστος, από την στιγμή που μπορείτε να δηλώσετε το ποσό που είστε διατεθειμένοι να πληρώνετε για κάθε click, καθώς και τον ημερήσιό σας προϋπολογισμό.

Όσο για τα online directories, στα περισσότερα η καταχώρηση είναι δωρεάν και σε αυτά που υπάρχει αντίτιμο εγγραφής, είναι κατά κανόνα πολύ μικρό. Γενικά δεν νομίζω πως υπάρχει κανείς που αμφισβητεί την σημασία του search engine marketing.

Παρακολουθώντας τα αποτελέσματα του SEM

Θα ξεκινήσω με το pay per click advertising καθώς είναι πολύ πιο εύκολο να παρακολουθήσετε τα αποτελέσματά του, σε σχέση με τις υπόλοιπες search engine marketing στρατηγικές. Επίσης, είναι μία μέθοδος που κοστίζει και καλό είναι να γνωρίζετε την αποτελεσματικότητά της.

Μπορείτε μέσα από την πλατφόρμα της μηχανής αναζήτησης, την οποία διαλέξατε για να προωθήσετε την ιστοσελίδα σας, να δείτε τον ακριβές αριθμό των clicks που κερδίσατε από το pay per click advertising. Αυτό μπορείτε επίσης να το δείτε και μέσα από το Google Analytics.

Αυτό που πρέπει ουσιαστικά να κάνετε, είναι να συγκρίνετε τα κέρδη που είχατε πριν ξεκινήσετε να διαφημίζετε την σελίδα σας, με τα κέρδη που θα έχετε μετά από ένα σεβαστό χρονικό διάστημα, ας πούμε ένα μήνα. Αν η αύξηση των κερδών είναι μεγαλύτερη από το κόστος της διαφήμισης, η καμπάνια σας πιθανότατα είναι επιτυχημένη.

Στο search engine optimization η κατάσταση είναι κάπως πιο πολύπλοκη, αφού μπορεί να περάσουν μήνες πριν δείτε αποτελέσματα από τις προσπάθειές σας. Θα πρέπει συστηματικά να παρακολουθείτε την θέση σας στην κατάταξη, πλουτίζοντας συνεχώς το website σας με περιεχόμενα και δημιουργώντας όσο το δυνατόν περισσότερα back links προς αυτό.

Το πρόβλημα είναι ότι μπορεί να δείτε το website σας να σκαρφαλώνει στην κατάταξη και να μην γνωρίζετε ακριβώς ποιες ενέργειες έφεραν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Συνήθως την διαφορά την κάνει ένα back link, από ένα website που οι μηχανές αναζήτησης θεωρούν σημαντικό.

Όσο για την καταχώρηση της σελίδας σας στα online directories, μπορείτε εύκολα να δείτε την νέα ροή επισκεπτών που δημιουργείται, παρακολουθώντας τα στατιστικά σας. Μην περιμένετε και μεγάλη αύξηση των επισκεπτών. Η λογική του pay for inclusion εστιάζεται περισσότερο στο link building, παρά στην άμεση αύξηση των επισκεπτών.

Η σημασία του ποσοστού μετατροπής

Εκτός από το search engine marketing, υπάρχουν και άλλες μορφές του internet marketing που μπορούν να βοηθήσουν στην προώθηση της ιστοσελίδας σας, τις οποίες μπορείτε να δείτε στην σελίδα internet marketing strategies.

Εκτός από την αύξηση του αριθμού των επισκεπτών στο website σας, θα πρέπει να δώσετε προσοχή και στην αύξηση του ποσοστού μετατροπής της ιστοσελίδας σας. Αν διπλασιάσετε το ποσοστό μετατροπής θα είναι σαν να διπλασιάσατε τους επισκέπτες.

Για παράδειγμα αν είχατε 500 επισκέψεις το μήνα στο website σας, από τους οποίους οι 5 έγιναν πελάτες, τότε το ποσοστό μετατροπής σας είναι 1%. Αν με τις search engine marketing τεχνικές διπλασιάσετε τους επισκέπτες, τότε θα έχετε 10 πελάτες. Αν διπλασιάσετε και το ποσοστό μετατροπής θα έχετε 20.